Strategii de promovare dubioase

Zilele trecute vă spuneam cum o plimbare în Kaufland mi-a trezit o serie de amintiri frumoase din copilărie, azi însă mi-a oferit cea mai dubioasă interacţiune cu o promoteriţă!

Eram cu Mircea, numai ce intrasem pe uşă când o domnişoară ne-a sărit în faţă cu un bol plin cu bileţele colorate şi ne-a întrebat dacă dorim să extragem unul. Eu am spus nu şi am vrut să plec mai departe, reuşisem deja să o evit de vreo 2 ori şi îmi propuneam să continui cu asta, în schimb Mircea a extras un bileţel pe care scria cu majuscule NECÂŞTIGĂTOR. A râs şi i-a spus că e sigur că pe toate scrie acelaşi lucru, am râs şi eu şi până să apuc să mai zic ceva intervine promoteriţa şi mă încurajază şă extrag şi eu un bilet. Am extras fiind convinsă că o să nimeresc unul necâştigător şi o să scăpăm repede, însă pe bileţel citesc mirată SURPRIZĂ. După care domnişoara ne roagă să o urmăm lângă stand să îmi prezinte surpriza.

Ne luăm şi mergem lângă stand şi aflăm că este vorba de nişte produse de îngrijire corporală noi apărute, aş vrea să vă spun despre ce brand e vorba, însă suntem convinşi că nu a fost menţionat. Domnişoara îmi intinde o pungă goală, apoi începe:

– Primul produs gratuit este o loţinune de mâini hidratantă cu (nu ştiu ce plante, dar una dintre ele era din India) intră foarte repede în piele. Doriţi să o încercaţi?

– Da. (îmi pune o cutie în pungă, după care dintr-un alt recipient deja început îmi pune un pic pe palma dreaptă, îi dau punga lui Mircea ca să îmi pot freca mâinile)

– Al doilea produs gratuit este un parfum (mi s-au înşiruit iar plantele din care e făcut, după care i-am întins încheietura, îl pune şi pe ăsta în pungă)

Între timp Mircea îmi spune contrariat:

– Sigur e o şustă, sigur vor ceva în schimb, nu primim toate astea gratis! Dar nu-mi dau seama ce…

– Sunt convinsă că e, încă aştept şi eu să-mi dau seama despre ce e vorba! (promoteriţa nu ne bagă în seamă şi îşi continuă povestea)

– Al treilea produs gratuit este un after shave cu efect cicatrizant (spune ceva despre plante, pune unul în pungă, iar altul i-l întinde lui Mircea să-l miroase)

– Al patrulea produs este o mască pentru păr vopsit, în mod normal asta costă 250 de lei, însă o primiţi gratuit. (una o pune în pungă, una mi-o dă să o miros)

– Al cincelea produs este o loţiune dezinfectantă pentru mâini. (îmi arata cutia, o aruncă în pungă)

– Mai am pentru dumneavoastră şi acest talon, pentru 150 de lei puteţi să cumpăraţi oricare 5 produse. Ce părere aveţi? Alţi clienţi de ai noştri ne-au spus că sunt foarte mulţumiţi de produse.

– Va trebui să le încerc ca să-mi dau seama dacă sunt folositoare sau nu. (spun eu, apoi tipa îi ia plasa lui Mircea)

– Mulţumesc! (se întoarce spre raft)

 

Eu şi Mircea am început să râdem, într-adevăr a fost o surpriză să ne menţioneze la fiecare produs în parte că e gratuit iar apoi să ia plasa fără alte explicaţii. Deşi eram convinşi că nu o să primim nimic gratuit, am fost şocaţi de cât de brusc a încheiat promoteriţa conversaţia. Am tot dezbătut cât ne-am făcut cumpărăturile şi am tras câteva concluzii:

  1. sub nicio formă nu trebuie menţionat cuvântul gratis/gratuit, decât dacă chiar voiau să ofere ceva;
  2. ideea cu boluri şi bileţele atrage atenţia – în special pe cea a copiilor;
  3. am dedus că cele 5 produse prezentate ca fiind gratuite pot fi achiziţionate cu talonul de 150 de lei, deşi ele separat costă mai mult – în cazul acesta ar fi fost mai eficient dacă bileţelul SURPRIZĂ se numea CÂŞTIGĂTOR, iar prezentarea începea cu oferirea talonului/voucher-ului ca premiu, iar apoi începea prezentarea produselor. Mie ăsta mi-ar părea şirul logic al acţiunii;
  4. punga prezenta semne de uzură – în zona mânerului culoarea era ştearsă, arăta inestetic, iar mie personal nu mi-a făcut plăcere să o ţin în mână;
  5. promoteriţa avea mâinile neîngrijite – unghii murdare de pe care mare parte din ojă era sărită;
  6. numele brandului ar fi trebui să fie menţionat de mai multe ori, pentru a fi reţinut;
  7. nu ar fi stricat un flyer cu toate informaţiile care să fie oferit fiecărei persoane.

Nu cred că mai este necesar să menţionez că strategia aceasta de promovare nu e deloc eficientă, ba chiar aduce mai multe prejudicii brandului, al cărui nume sper să-l aflu în următoarea vizită în Kauf. Am aflat despre ce brand este vorba, 4senso de la beauty cosmetics.

Tu cum ai fi reacţionat într-o asemenea situaţie?

madalinasirghie

În cazul ăsta să nu ratezi niciun promoter care stă lângă un stand şi apoi să mă anunţi dacă ai capturat vreo poveste amuzantă. 😀

madalinasirghie

Eu nu înţeleg de ce unele branduri continuă “să îşi sape groapa singure” prin abordarea unor astfel de practici. Dacă nu-ţi pasă de propria imagine, ca brand, cu siguranţă nici după nevoile sau feedbackul clienţilor nu te omori.

Your email address will not be published. Required fields are marked *